lördag, juni 17, 2006

Fort Dalaborsparken (hahaha)

Jag trodde staden hade gått in i sin sista vila, Jag trodde aldrig jag skulle uppleva en spelning med drag i Vänersborg. Jag trodde att folk alltid skulle kolla argt på en om man gick för nära eller tog ut sina rörelser mer än nödvändigt.
Men inte.
Det satte Looptroop stopp för. Jag kunde iförsig inte se riktigt hur mycket folk som stod framför scen, då jag var placerad i princip längst fram, men det var en hel del. Vänersborgssynvikel då.
Galet.
Förstå vilken bedrift. Visst för att hultsfred05 spelningen var total, men hultsfred är en annan liga.
Så vi kan ju fastställa att Looptroop helklart är en av sveriges fetaste live-akter.
Fast jag saknade Zombies.

29 kommentarer:

Anonym sa...

dalabOrgsparken, hallååå!

Anonym sa...

Jo sara. jag märkte mitt extrema misstak'g runt halv sex på morgonen och kände att sängenvar lite viktigare än stavningen av just dalabOrgsparken.

Förövrigt ganska tragiskt att veta det och påpeka det, Sara.
DalabOrgsparken är inget fett ställe, och har inte vart det de senaste 20 åren.

Anonym sa...

Muahahaaa. Vadå, Dalaborgsparken är fin tycker jag. När min pappa var ung så var det dans där varje torsdag. Och massa annat skoj. Och ja, det kanske var för 20 år sen, men ändå. När vi var små fanns ju barnens zoo där. Och minigolfbana. Fan, VBG är så fattigt. Inte ens lite får kan dom ha där längre! :(

After all så är ju faktiskt Dalaborgsparken fin! HÅLL MED TÖNT!

Anonym sa...

Nej det är ett förbanant sletet ställe, jag gilalde det itne för heller. Och nedläggningen beror på att ingen gick dit. Folk klagar på bristen av saker och när det väl komemr nått dissar man det.

Anonym sa...

Jo, jag tänkte bara slänga in en liten undring saRa. Vad är det med dig och att betona feL boKstÄver? Simon hade väl fan med ett jävla oOoOo. Det var G'et som skulle betonas om något. Suck

Anonym sa...

Meeeen det stod Dalabergsparken och det heter ju Dalaborgsparken, dahaaa! Och jag hade inte ens sett att ett G missades. So fuck you Carl-Uno.

Anonym sa...

Man skall inte ge sig in på att rätta folk om man inte kan upptäcka de VIKTIGA felen. Och nej det gäller inte min rättning på dig, då det var ett högst ofarligt fel av Simon, det som DU rättade. HA!

Anonym sa...

Jag förstår inte riktigt? Jag är dum i huuuuvudet.
Jag tycker faktiskt att e'et istället för det riktiga o'et var ett större fel än g'et som råkade glömmas bort. DAHAAA, igen.

Anonym sa...

Haha, svara med en dold kommentar fegis, det är som ett slag under bältet som inte ens känns^^

Anonym sa...

Nu kom den fram, nu ser jag den, men du måste erkänna att den inte syntes fast att man uppdaterade och det stod att den fanns, i vilket fall: Vad du personligen tycker och inte tycker är lika irellevant som det faktum att du måste vara dum i huvudet. Däri ligger inget fel, men det blir fel när du ger dig på stackars Simon, som vi alla vet har vettigare saker för sig än att stava rätt.

Anonym sa...

Mitt framtida drömyrke: Korrekturläsare. Jag tror mitt psyke skulle må bra av det.

Anonym sa...

Ok, nu kom den fram, fult spel att inte visa kommentarer innan jag svarat, det får du hålla med om. Iaf: Som vi alla vet så har Simon bättre saker för sig än att stava rätt. Sådant är världsligt. Jag rättar bara indirekt simon med mitt "G" och riktar istället den fulla dissen mot dig, som tror dig vara duktig och skall rätta ord, men du kan bara se ett fel av oändligt många i Simons blogg. Oändligt många som är så förståeliga och lätta att förlåta UTAN att behöva rätta, fröken Sara.

Anonym sa...

Ja, men grejen var ju att jag trodde att han kanske trodde att det hette Dalabergsparken istället för det riktiga Dalaborgsparken. Man fattar ju att han vet att det ska vara ett G i berg och borg och allt, men han kunde ju faktiskt trott att parken i fråga heter Dalabergsparken, pööööcko.

Anonym sa...

Å tredje sidan, miss Sara (MISS höhöhö) så missade du ju det mest synliga felet. Är det bra för en framtida korrekturläsare? Tror inte det. OCH, ett ganska så relevant OCH: Jag tror inte Simon varken bryr sig nämnvärt om hur det heter och inte heter, med tanke på att han hittade dit i vilket fall.

Anonym sa...

Hade du inte vart från en jävla ö så hade du också vetat att det heter Dalaborgsparken, och rättat honom, muaha. Typ. Säkert. Och jag kommer bli en grym korrekturläsare efter lite träning. Biatch.

Anonym sa...

Jösses, det är ju tur att du drar upp att jag bor på en ö, det är ju ett personangrepp av högsta grad som verkligen inte har någonting att göra med vår dispyt. Vad tycker vi om sånt egentligen, fröken Annica? Jaja, i vilket fall: Måste du träna på oskyldiga människor som Simon, måste du tro att alla som inte kommer från Orust vet vad alla "inneställen" i Vbg heter och måste du svara på mina kommentarer om du inte ens kan knäcka en pinne? HA!

Anonym sa...

Meeeeen, du är så dum, jag hatar dig. Jag menar att om man bor i VBG så veeet man sådana här relevanta saker. Det hade du också vetat om du bodde här och inte på din Ö. Och Simon, den lille stackaren, visste ju faktiskt att det hetter dalaborgsparken. Han är frisläppt från anklagelserna nu. Men det är icke duuu.

Anonym sa...

Det roliga är att Simon visste det men inte brydde sig. Och detta i hans EGNA blogg, inte DIN. Ändå var det du som brydde dig medan Simon valde att gör något viktigare (i detta fallet sova). Frisläppt från anklagelserna? Du menar att du inte kommer prata med Simon någonsin igen igen igen? Bra, för du slipper. Vad gäller dina "anklagelser" mot mig, så är dom mer harmlösa än en guldfisk som är sur på en piraya. Jaja, nu låter du mig och Simon go on with our lifes utan att störa oss. Oke? (Läs: Tyst!)

Anonym sa...

Du vet att Guldfiskar kan vara onda. Och pirayor lite mesiga. Typ.
Simon är min hädanefter. Så dream on, litte child.

Anonym sa...

Simon är din? Jag har märkt att du tror det, eftersom du till och med lägger dig i vad han skriver på sin blogg. Simon skrev att han hatar dig. Och du skrev till mig på msn:

Sara säger:
meeeeeeeeeeen jag vet inte vad jag ska svara
Sara säger:
hjeeeelp mig

Tänkte bara påminna dig, då gulfiskar har så dåligt minne. Så dåligt att dom får för sig att Pirayor är mesiga och ofarliga. Det leder oftast till att dom blir fullkomligt slukade. Som i vårt fall. Eheeeeeeee! Burn

Anonym sa...

Nu slutar vi med det här tycker jag. okej, du knäckte mig (Jag låter dig tro det). Jag kan ta på mig rollen som guldfisk, okej?

Anonym sa...

Du låter mig tro det, samtidigt som du låter samtliga som läser detta få VETA det genom att skriva sådär som du gjorde nu. Ok, guldfisken, vi kan sluta, men bara för att du är en sån tråkig motståndare.

Anonym sa...

Men förlåt då. Alla kan ju tyvärr (!) inte vara lika perfekta som du ääääär.

Anonym sa...

Men som vi märkte, och som allt detta började med; så kan dom försöka. Ahhhburn

Anonym sa...

för Heeelvete, 24 kommentarer... som började med ett ställe ingen utom 40+ människor och Sara bryr sig om.

Det roligste är att ni nämner akvariefiskar.

Anonym sa...

*blubb* Ursäkta, jag förstod inte? *blubb blubb*

Anonym sa...

Nej vi har märkt att det inte är så mkt du förstår här i världen Sara. Vad som är viktigt och inte till exempel.

Anonym sa...

Que? *guldig*

Anonym sa...

Du ja.