söndag, april 01, 2007

New York, New York, legendary rhyme boss


Min Lokala ICA-butik hade som sagt tydligen fått in Ben & Jerry's. Äntligen.
Jag har vart där säkert en fem sex gånger och letat. (B&J-hemsidan sa att det skulle finnas redan för två veckor sedan)
Jag inhandlade iallafall en "New York Super Fudge Chunk". Vilket jävla namn. Fantastiskt.
Jag förberedde väl, gjorde iordning en perfekt kopp kaffe, tände lite NYC's finest, Gick in, satte på Wu-Tang Clans greatest (New York right there! shaolin style, nigga) och drog på mig närmsta Zoo York-tishan.
Jag hade, bokstavligt talat, NY i blodet.

Så jag drog iallafall av locket på den lilla jäveln och there it was. Heaven as I know it. Den mest bisarrt goda chokladglass varvad med stora jävla block av både mörk och vit choklad och nötter av alla dess slag.
Only in New York, my friends! Vilken fantastisk glass.
Jag pallade inte ens hela pinten. (ens och ens..)
Blir sjukt spännande att bocka av smakerna nu framöver, för det finns ju hur många som helst. Kakdeg liksom.. för helvete!

Sen fick jag helt omotiverade munchies för kiwi och försökte nästan maniskt få i mig två italienska små stackare. Omognaste kiwin jag ätit på år och dag.
- Många vackra ting kommer från Italien, men kiwi ain't one of them.

3 kommentarer:

LeChatBotté sa...

Italy it is. For me, om några månader. Så fort vi gått ut gymnasiet. Iof har en av morsans andra vänner en lya med pool i NY också, och där skulle jag få slagga sa dom. Men palla NY en längre tid. Nä. Italy it is I say.

Robin sa...

I got my uzi back. Wu-tang är så töntigt men samtidigt coolt. Enter the wu-tang 36 Chambers är lätt mitt favorit hiphop album :)

Cookie dough är godaste B&J imo.

Doktor Svårmod sa...

uno: san francisco verkar jävligt lagom annars och man börjar uppskatta sina egna tarmgaser på ett perverterat självgott sätt. That's the way we roll.

Robin: Jag älskar dem, 36 Chambers är mest troligt ett av mina mest spelade album. :'D
och Cookie dough är så jävla urspår.