söndag, april 01, 2007

Nytt kapitel


Då blev det äntligen dags, Mitt gamla pass var tydligen giltigt fortfarande, så jag skickade efter en schysst biljett för några dagarsen. Lyckades få tag på en med överkomligt pris från Malaysian Airlines. Jag fick t.o.m. cash över!
Tanken är att jag från Göteborg ska ta mig genom luften till Amsterdam. (här får jag ta och stanna lite extra) Sedan vidare från Amsterdam blir det en 18 timmars tripp till Kahlua Lumpur (hehe) Där jag får vänta i crkus sex timmar för ytterligare sex timmar i luften som då tar mig till the final destination.
Hello Melbourne.
När ni läser det här skulle jag gissa på att jag tar en promenad genom red light district, i väntan på fortsättnngen av mitt liv.

En liten kvällsupdate på det:
Naturligtvis, var det där ovan, än så länge bara ett aprilskämt/önsketänk. Kändes dock rätt skönt att skriva.
Anyways, idag fick jag ett heeelt oanmält besök av en bilkörande Vaniljam med sällskap. Bara sådär.
De ville gå på något lokalt café, men efter klockan sex en söndag var det svårt att hitta ett sådant. (Hej småstad) Det närmaste kvällsöppna hade visst "personalvård" (det satt en femton, tjugo sköna pajsare och kaffade i lugn och ro med låsta dörrar, personalvård right there). Det läskiga cafét jag aldrig vågat gå in på var visserligen öppet, men som sagt.

Det slutade iallafall med att vi åt allah's stora glädje, upptäckte att min lokala ICA-affär äntligen fått in 'Ben & Jerry's'.
Och att Vaniljam och Unis blev lurade av av Sara och Marre, att äta på en av stans läskigaste pizzerior. "April, April, suckas" sa de och skrattade lite ondskefullt åt sitt practical joke.
- I pity the aprils fool, sa mr T.

Inga kommentarer: